TV oddaja

Jazz z Nino

Televizijska oddaja Jazz z Nino je na male ekrane prišla marca leta 2018, ko se je uredništvo ETV odločilo, da bo programsko shemo popestrilo z novo glasbeno oddajo, v kateri bi sicer še vedno prevladoval intervju, vendar bi bilo v njej mogoče zaslišati tudi glasbo, ki bi povedano nadgradila in razbila strogost precej strokovnega pogovora.

Ker pa je že poprej sodelovalo z univerzitetno diplomirano muzikologinjo Nino Novak (Oiseau), delujočo na področju glasbene kritike in publicistike, ki v središče svojega zanimanja postavlja jazz, ki ga dopolnjuje z etno in ljudsko ter kakovostno popularno glasbo, se je po vzoru na legendarno oddajo Izza odra z Branetom Rončelom, zaradi katere je jazzovsko glasbo vzljubilo več generacij Slovencev, odločilo dodeliti ji lastno avtorsko oddajo Jazz z Nino.

Jazz z Nino 4

Moderatorka, voditeljica ter avtorica zato v oddaji Jazz z Nino gosti priznane slovenske glasbenike, ki se v svojih ustvarjalnih procesih kakorkoli dotikajo jazzovske glasbe, in tiste, ki so šele na začetku te poti, pri čemer izdaja albuma ni pogoj. Tako avtorica kot urednik in celotna redakcija se še kako zavedajo pomembnosti raznolikosti ter vrednosti samega muziciranja, ki pa kljub vsemu mora biti na visoki tehnični ravni kot v smislu podajanja sporočilnosti, nujno pospremljenega s pravo mero energije.

V oddaji Jazz z Nino so zato doslej gostovali Timotej Kotnik, Aleš Rendla, Vid Jamnik, Nikola Matošić, Borut Mori in drugi. Največkrat so povabljeni poprijeli tudi za instrumente. V studiu je bilo slišati trobento, kitaro, harmoniko, vibrafon, vokal, bobne in druga glasbila, zaradi manjše pogostosti katerega med njimi pa je bil intervju prilagojen spoznavanju ne le zgodovine posameznega instrumenta, temveč tudi načina igranja nanj ter razvoju glasbila.

Jazz z Nino ima zaradi vsega naštetega predvsem vzgojno-izobraževalni namen, saj je dandanes glasbena kultura premalo zastopana v slovenskih, tudi svetovnih medijih, zato se povprečno in manj podučeno poslušalstvo z žanri, kakršen je jazz, nimajo možnosti pogosto srečati. Posledično je pravzaprav kar primorano ohranjati prepričanje, da gre za težko, nerazumljivo, slabo poslušljivo glasbo. Vendar neupravičeno.

Gre za stereotip, ki ga ob pravem načinu podajanja informacij ni težko razbiti in s tem jazz približati širšemu poslušalstvu, kar je osrednji namen oddaje Jazz z Nino (poleg informiranja je najpomembnejše predvsem zato, ker slovenske jazzovske glasbenike postavlja na svetovni zemljevid).

Jazz z Nino 3
Jazz z Nino 2

Še posebno v jazzovski glasbi je namreč izrednega pomena poznavanje glasbene polpreteklosti in umetnikov, ki so skozi zgodovino razvili različne podžanre, zato avtorica oddaje Jazz z Nino svoje goste spodbuja k razmišljanju o vzorih ter vplivih in v skladu s tem skuša muzikalnost posameznega gosta primerjati s tisto katere od jazzovskih legend. Vedno ne gre, vendar je presenetljivo, koliko dobrih jazzistov, konkurenčnih v svetovnem merilu, pravzaprav premore Slovenija.

Številni med njimi so svoj dom in ustvarjalni kotiček našli v tujini, a se jih je obilo vrnilo domov ali pa so tu kar ostali, da bi svoje bogato znanje prenesli na mlajšo generacijo. Jazz z Nino prav zato za jazzovsko glasbo ne navdušuje le poslušalstva, temveč k muziciranju, poslušanju in razpravljanju spodbuja tudi mlade, saj vsak, ki kdajkoli poprime za instrument, postane če že ne dober glasbenik, pa vsaj dober poslušalec, kar je pomembno v povsem enaki meri.